BUKH S270
Model Seasall Solas Marine Engine
270 Hp (198 KW) ACE. Do ISO 8665
Elektroniczny – piezoelektryczny układ wtryskowy oparty na wspólnej szynie (common rail) dostarcza 270 hp i 50 kgm momentu obrotowego z 3.02 litrowej, widlastej 6 cylindrowej (CRDI) jednostki. Zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły na znaczne zmniejszenie masy, rozmiarów i wyciszenie.
Zastosowanie grafitowego odlewu bloku silnika (CGI) znacznie zwiększyło wytrzymałość i żywotność silnika. Blok CGI jest dodatkowo lżejszy i cichszy w porównaniu do klasycznego poprzednika bloku żeliwnego. Posiada on o 80 % wyższą wytrzymałość na rozciąganie, 45 % wyższą sztywność i podwójną wytrzymałość w porównaniu do bloków stalowych czy aluminiowych. Zastosowanie bloku CGI jest najnowszym i najlepszym z możliwych rozwiązań na rynku dla silników diesla.
Wyposażenie standardowe:
Materiał:
- grafitowy odlewany blok (CGI)
- głowica aluminiowa
- tłoki chłodzone olejem
- widlasty 6 cylindrowy, DOHC
- hydraulicznie regulatory popychaczy (lash adjusters)
- zintegrowany płaszcz wodny
- wyciszony łańcuch rozrządu
- hydrauliczny, automatyczny napinacz łańcucha rozrządu
- pojedynczy układ paska klinowego
- dziewięciopunktowe wyważenie wału
System posadowienia:
- regulowany, tłumiony
Układ smarujący:
- elektryczna pompa olejowa
- chłodzona wodą morską chłodnica oleju
- napędzana łańcuchem pompa oleju
System paliwowy:
- bezpośredni wtrysk w oparciu o wspólną szynę (CRDi) – wtryskiwacze solenoidowe
- filtr paliwa z sensorem wody
- podwójny układ kontroli ciśnienia w linii paliwowej
- pompa wysokiego i niskiego ciśnienia
Układ elektryczny:
- 12 V z 150 A alternatorem
- dodatkowy/zapasowy przycisk STOP na silniku
- ceramiczne świece dla „zimnego” startu
Układ chłodzenia
- chłodzony wodą morską intercooler, wymiennik ciepła
- odporne na korozje wykończenie elementów układu chłodzenia wody morskiej
- wyjście na ogrzewanie kabiny
- wałek rozrządu połączony z pompą wody
Układ diagnostyczny (EOI):
- wbudowany układ diagnostyczny i zabezpieczający
- pełna informacja dostępna po sieci CAN
- wskaźniki kodów błędów
- regulowane wskaźniki kontrolne
Układ zasilania powietrzem:
- filtr przystosowany do wielokrotnego użycia
Układ wydechowy :
- izolowany termicznie, chłodzony kolektor wydechowy
- „mokry” wydech z mikserem i syfonem
Turbosprężarka:
- elektryczna o zmiennej geometrii (E-VGT)
Układ sprzęgający:
- sprzęgło typu life- long, bezwibracyjne
Emisja:
– EPA Tier 2, IMO i RCD kompatybilne
Hałas:
– 69,0 dB (poniżej standardu RCD 75 dB)